
Garantie
De standaard garantie op elk aangekocht product is meestal 2 jaar bij B2C en 1 jaar bij B2B na de datum van aankoop of anders vermeld door de fabrikant.
Garantie is steeds carry-in of dead-on-arrival, met uitzondering van on-site garantieproducten (printers, laptops, monitoren, projectoren en digitale camera’s).
Garantie heeft u enkel op hardwareproblemen.
Softwareproblemen en werkuren vallen nooit onder de noemer garantie.
Registreer uw product!
Heel wat fabrikanten bieden enkel garantie als u uw product geregistreerd heeft.
Voer dus steeds de procedure van registratie uit aan het eind van de installatie.
Om de herstelling en/of omruiling zo vlot mogelijk te laten verlopen, hanteren fabrikanten een aantal belangrijke voorwaarden.
Hou zoveel mogelijk de originele verpakking bij. Dit is absoluut vereist bij producten met een on-site garantie.
Om beschadiging te voorkomen verzendt u het artikel best in de originele verpakking.Garantie op uw product is enkel mogelijk indien u in het bezit bent van uw aankoopfactuur of kasticket.
Wij kunnen hier helaas géén uitzonderingen op toestaan. Het is dus uitermate belangrijk dat u uw aankoopfactuur of kasticket goed bijhoudt.Bij alle producten gelden onze algemene voorwaarden voor garantie.
Schade die u zelf veroorzaakt heeft, valt nooit onder de garantievoorwaarden.
Als u een computer binnenbrengt voor reparatie dient u volgende regels wel te respecteren:
Breng alle originele cd’s mee die bij het toestel geleverd werden.
Wij zijn te allen tijde nooit verantwoordelijk voor eventueel dataverlies. U staat zelf in voor backups van de data op de te repareren systemen.
U kan dit ons wel vragen en dan zullen wij, indien mogelijk, hier rekening mee houden.
Carry-in garantie
Dit betekent dat u tijdens de garantieperiode het defecte product binnenbrengt in onze winkel. Afhankelijk van het probleem staan wij zelf in voor het nazicht en wordt het product teruggestuurd naar de leverancier voor herstel. Dit nazicht doen wij om te vermijden dat het toestel alsnog niet defect blijkt te zijn en u dus niet opgezadeld wordt met de zogenaamde repair-kosten die leveranciers aanrekenen voor het terugsturen van niet-defecte producten.On-site garantie
Dit betekent dat de fabrikant het defecte product ophaalt bij u thuis en het na herstelling terugbezorgt. U dient dan zelf contact op te nemen met de fabrikant.
Houdt u er aub rekening mee dat wij in geval van on-site garantie geen repair-opvolging kunnen doen en u dus steeds zelf contact dient op te nemen met de fabrikant in geval van vragen.Dead-on-arrival garantie
Dit betekent dat het product defect is van bij de aankoop. De DOA periode is maximum 7 werkdagen na aankoop.
In dat geval komt u met het defecte product terug naar onze winkel en wordt het product onmiddellijk omgeruild indien het voorradig is.
Indien het product niet voorradig is, wordt het teruggestuurd naar de leverancier en krijgt u binnen een periode van 1 à 2 weken een nieuw product (afhankelijk van de levertermijn en beschikbaarheid van het product).Algemene voorwaarden voor garantie
Op al onze goederen geldt de standaard fabrieksgarantie.
Zichtbare schade kan onder geen beding onder garantie vallen, ongeacht de oorzaak van deze schade.
Indien de serienummers verwijderd zijn, vervalt de garantie.
Kantoren
- ma – vrij: 09:00 – 12:30
- ma – vrij: 13:30 – 18:00
- zater-, zon- en feestdagen: gesloten
☎️ 052 25 95 40
📍Kerkstraat 91, 9255 Buggenhout
✉️ services@beecom.be
winkel Sint-Niklaas
- ma – vrij: 09:00 – 13:00
- ma – vrij: 13:30 – 17:30
- zater-, zon- en feestdagen: gesloten
☎️ 03 777 50 55
📍Mercatorstraat 154B, 9100 Sint-Niklaas
✉️ solutions@beecom.be